Budoucnost Xboxu nabírá na obrysech, Ubisoft vyložil karty na stůl
Možná se už začínám opakovat, možná je to jen pocit, ale současná generace konzolí je dost možná jedna z nejdůležitějších. Víc než kdy jindy se tu totiž pokládají základní stavební kameny pro budoucnost herního průmyslu. Mění se hry, mění se způsob jejich vývoje, mění se platformy, exkluzivity v pravém slova smyslu zůstanou jen u Nintenda…
Ne snad že by tohle všechno bylo v minulosti statické, ostatně právě ta permanentní dynamičnost mě na herním průmyslu pořád tak baví. Ale tentokrát je to jiné. Cítím to v kostech! Tolik změn kolem tolika vrstev herního průmyslu se už dlouho najednou nedělo a jakkoliv tu věci jako cloud gaming máme v nějaké formě už 10+ let, najednou to do sebe začíná všechno pomalu zapadat.
Pokud to totiž Microsoftu klapne, bude mít za pár let neuvěřitelný rozptyl a nepůjde otevřít lednici, aby na nás nevykouknulo něco od Xboxu. Tak teď už jen aby jim vyšly ty hry. Sony si zase připravuje půdu na multiplatformní a multimediální budoucnost, zatímco Nintendo trefilo se Switchem zlatou žílu a budou v ní očividně pokračovat. A největším vítězem je nakonec samozřejmě PCčko - vychází tam nejvíc her, dostanou se na něj i ty největší bývalé konzolové exkluzivity a díky zařízením jako SteamDeck je taky mnohem lákavější pro širší škálu lidí.
Karty jsou rozdané neuvěřitelně zajímavě, teď to musí všechno jen zapadnout do sebe způsobem, jaký bude dávat smysl komerční, kritický, a především dlouhodobě udržitelný. A to si piště, že to bude fascinující sledovat.
Anyway, pojďme se společně vrhnout na aktuální výběr toho subjektivně nejzajímavějšího, co se za poslední týden stalo:
🌐 Microsoft bude tlačit cloud gaming přes stovky milionů zařízení Amazonu
💡 Patent odhalil zrušený cloudový Xbox
🌟 Ubisoft sází na zajímavý mix starého a nového
🏎️ Forza Horizon 4 se brzy přestane prodávat
💸 Hráči kupují tuny her, které ani nespustí