Kingdom Come: Deliverance II, štěpení Embraceru, obavy z udržitelnosti her jako služeb

Kingdom Come: Deliverance II, štěpení Embraceru, obavy z udržitelnosti her jako služeb
Kingdom Come: Deliverance II

Čím jiným začít Herní vlákna, než oficiálním potvrzením Kingdom Come: Deliverance II? Hezky nám to vyšlo, a tak se do toho rovnou pusťme, bez zbytečných řečí a stručně a jasně. Dnes si posvítíme na:

⚔️ Oznámení Kingdom Come: Deliverance II

📉 Neplánované propouštění v Take-Two

🌐 Obavy o neudržitelnosti her jako služeb

💔 Štěpení Embraceru

👎 Cities: Skylines II je opět v problémech


Warhorse Studios konečně oznámili Kingdom Come: Deliverance II, vyjde ještě letos

Two medieval knights dueling in Kingdom Come: Deliverance II
Kingdom Come: Deliverance II

⚔️ Kingdom Come: Deliverance II vyjde ještě letos, a to na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Konkrétní datum, měsíc, nebo alespoň kvartál se ale neví.

🏰 Hra má být zhruba dvakrát větší než jednička a bude obsahovat i kuše či střelné zbraně. V základu ale půjde nejspíš o dost podobný zážitek jako před šesti lety.

🌲 Ve hře zavítáme do velké Kutné Hory, na hrad Trosky a dojde i pískovcové skály Českého ráje.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=R48DEEjyS5k

💡
Adamův komentář: Pořád si nemůžu udělat jasný názor na to, jak vývojáři zdůrazňují, že dvojka je v podstatě tím, čím měla být jednička. Že teď už na to konečně mají čas, peníze a zkušenosti. Zdroje, které tehdy neměli. Jednička byla velice dobrá, ale měla svých much, zkratek a nedodělků poměrně dost. A já se tak už nemůžu dočkat, až si konečně zahraju teda to Kingdom Come, jaké si vývojáři původně vysnili. Jenže na druhou stranu jsem už Kingdom Come hrál a nemám potřebu ho rozehrávat znova. Bude ve dvojce dostatek nových a jiných věcí, abych nehrál zase dokola pořád to stejné? Nebyla by, obzvláště po tolik letech, lepší přeci jen nějaká větší evoluce? Sám jsem opravdu moc zvědavý, jestli to bude skutečně plnohodnotné pokračování ve všech směrech, nebo zda půjde jen dotažení a přeleštění konceptů z jedničky.

Take-Two nedávno tvrdili že propouštět už nebudou, načež propustili bezmála 600 zaměstnanců

Screenshot from Borderlands 2 with monsters
Borderlands 2

📉 Take-Two oznámili snížení počtu zaměstnanců o 5 %, což je přibližně 580 lidí, a to v souvislosti s finančními problémy – vydavatel vykazuje už sedm po sobě jdoucích kvartálů ztráty.

💼 Přestože se Take-Two potýká s táhnoucí se ztrátou a očekává významné příjmy z blížícího se Grand Theft Auto 6, stejně nedávno koupil Gearbox za 460 milionů dolarů.

🧑‍💼 Take-Two je tak, zdá se, těsně před nadechnutím. Dojná kráva jménem GTA 6 vyjde příští rok a další Borderlands a jiné velké tituly na sebe jistě nenechají dlouho čekat.

Zdroj: https://www.eurogamer.net/take-two-laying-off-550-people-weeks-after-saying-it-had-no-current-plans-to-do-so

💡
Adamův komentář: Zdánlivě nekonečná šňůra brutálního propouštění v herním průmyslu bohužel pokračuje. Šéf Take-Two Strauss Zelnick sám nedávno řekl, že žádné další propouštění už neplánuje a najednou jsou stovky lidí bez práce. Co to udělá s morálkou zbývajících zaměstnanců můžeme jen spekulovat. Stačí si vzpomenout na starší citát Satoru Iwaty, bývalého šéfa Nintenda: „Pokud kvůli lepším krátkodobým finančním výsledkům snížíme počet zaměstnanců, sníží se tím morálka. A upřímně pochybuji, že zaměstnanci, kteří se bojí, že by mohli být propuštěni, budou schopni vyvíjet hry, které by mohly ohromit lidi po celém světě.“ Na Iwatu holt nejde nevzpomínat se slzou v oku.

Většina vývojářů má obavy o udržitelnost her jako služeb

Artwork from Fortnite
Fortnite

🔍 Podle průzkumu Game Developer Collective vyjádřilo 70 % herních vývojářů obavy o udržitelnost her jako služeb. To jsou hry, které se vyznačují častými aktualizacemi a nákupy v aplikacích.

🎲 Mezi hlavní obavy patří ztráta zájmu hráčů v průběhu času, zvýšená konkurence mezi podobnými hrami a rostoucí náklady na získávání nových uživatelů.

♟️ Průzkum také zdůraznil, že 30 % vývojářů pro své budoucí projekty uvažuje o placených DLC.

Zdroj: https://www.eurogamer.net/70-of-developers-concerned-about-sustainability-of-live-service-games-new-study-suggests

💡
Adamův komentář: Zajímavý trend, který může naznačovat potenciální příchod větší změny. Každý vydavatel by chtěl mít svůj vlastní Fortnite, nebo jiný zdánlivě nekonečný generátor peněz. Jenže všichni dobře víme, jak to dopadlo, když se honí trendy. Svého času taky chtěl mít každý druhý vydavatel vlastní klon World of Warcraft, Hearthstone, nebo třeba PUBG. A ve výsledku se to povede maximálně nižším jednotkám her. Ostatně stačí se podívat, jak se s něčím podobným trápí Microsoft, a jak na druhé straně Sony ruší řadu her jako služeb a soustředí se pořád primárně na prémiové singleplayerové tituly.

Embracer de facto končí, z ještě nedávno košaté skupiny budou tři separátní firmy

Embracer Group logo with the One Ring
Embracer Group

➗ Embracer Group se restrukturalizuje na tři samostatné subjekty: Asmodee Group, Coffee Stain & Friends a Middle-Earth Enterprises & Friends.

🧩 Každý subjekt se bude soustředit na odlišné segmenty trhu. Asmodee se zaměří na stolní hry, Coffee Stain na malé až AA hry a Middle-Earth na AAA tituly.

💵 Po rozsáhlé devítiměsíční restrukturalizaci uzavřel Embracer významnou finanční dohodu o správě dluhů. Ta signalizuje posun směrem k optimalizaci provozní efektivity a finanční stability.

Zdroj: https://embracer.com/releases/open-letter-by-embracer-group-ceo-about-the-transformation-into-three-standalone-publicly-listed-entities/

💡
Adamův komentář: Rozhodnutí Embraceru rozdělit se na tři specializované subjekty je naprosto zásadní strategický obrat, který se v herním průmyslu jen tak nevídá. Restrukturalizace umožňuje každé pobočce rozvíjet hlavní strategie šité na míru jejich specifickému trhu, což potenciálně povede k zefektivnění provozu a snad konečně i stabilitě. Zajímavé je, že Warhorse Studios tak budou pod firmou, která se jmenuje Middle-Earth Enterprises & Friends - bude pak v Kingdom Come: Delivenrace II při spouštění hry logo Středozemě?

Problémy Cities: Skylines II pokračují, teď vývojáři zpackali placené DLC a sypou si popel na hlavu

Screenshot from Cities: Skylines II, isometric shot of a coastal city
Cities: Skylines II

🏖️ DLC Beach Properties pro Cities: Skylines II vyšlo narychlo a v neuspokojivém stavu. Drtivá kritika na sebe nenechala dlouho čekat.

❗ Komunita na DLC reagovala negativně a kritizovala jak jeho kvalitu, tak rozhodnutí vydat placený obsah v době, kdy pořád ještě není dodělaná základní hra.

🕊️ V reakci na ohlasy se vedení Colossal Order omluvilo za špatnou kvalitu DLC i přetrvávající problémy původní hry. Jako kompenzaci nabídlo vrácení peněz za DLC a další bezplatný obsah pro majitele Ultimate Edition.

Zdroj: https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/the-way-forward-an-update-from-the-team-behind-cities-skylines.1665858/

💡
Adamův komentář: Cities: Skylines byl miláček davů. Ten menší, který se zjevil jakoby z nenadání, tehdejší utrápené SimCity si namazal na chleba a stal se novým králem městských budovatelských strategií. Dvojka tak měla být jasná trefa do černého, jenže zas a znova jde o příklad uspěchaného obsahu. Jak v době vydání plné hry, tak teď, kdy se vývojáři omlouvají za DLC. Zase jednou se tu prostě upřednostňovala rychlá vidina zisku před kvalitou a na hře je to bohužel znát. Nechci být na vývojáře jako takové příliš ostrý, rozhodnutí vydávat nedodělané hry či obsah do nich jde vždycky za vedením, potažmo za vydavatelem. „Bohužel“ tu mají tvůrci Cities: Skylines II velké štěstí v neštěstí – moc alternativ, ke kterým by hráči mohli prchnout, není.

Read more

PS5 bez mechaniky se prodává málo, DayZ slaví rekord a Concord končí definitivně

PS5 bez mechaniky se prodává málo, DayZ slaví rekord a Concord končí definitivně

Dnešní vydání Herních vláken přináší vlastně dobře vybalancovanou směsici zásadních herních novinek, od rekordních čísel po nečekaná rozhodnutí herních gigantů. Podíváme se do zákulisí firemních strategií, kontroverzních kroků a klíčových událostí, které možná neformují herní svět, ale někteří lidé z nich nebudou mít radost. Ať už se jedná o platové

lock-1 By Adam Homola