Mikrotransakce vládnou, Jošida kritizuje Switch 2, Sony zdražuje a Ubisoft připomíná, že hry nevlastníte

Mikrotransakce vládnou, Jošida kritizuje Switch 2, Sony zdražuje a Ubisoft připomíná, že hry nevlastníte
Marathon

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken! Herní svět se neustále mění a tento týden přinášíme pohled na několik klíčových debat, které rezonují napříč platformami i žánry. Od strategických rozhodnutí hardwarových gigantů jako Sony, přes ekonomické trendy dominující PC i konzolím, až po právní bitvy o samotnou podstatu vlastnictví her a očekávání spojená s novými velkými tituly od veteránů jako Bungie.

Ponoříme se do kritiky, kterou na adresu Nintenda a jeho chystaného Switche 2 vyslovil bývalý šéf PlayStation Šůhei Jošida – ztrácí snad Nintendo svou pověstnou inovativní jiskru zaměřením na výkon? Nebo je evoluce fenomenálně úspěšného konceptu logickým krokem, jak ve svém komentáři argumentuju zase já?

Prozkoumáme také neúprosná čísla ukazující, jak mikrotransakce definují příjmy na PC a proč konzolový trh s nadějí vyhlíží oživení. A co zdražení digitální verze PlayStation 5 v našich končinách – jsou na vině jen ekonomické tlaky, nebo jde o promyšlenější strategii Sony?

Zásadní otázky o digitálním věku vyvolává i právní spor mezi Ubisoftem a hráči kvůli vypnutí The Crew. Co vlastně znamená „vlastnit“ digitální hru v roce 2025 a jaká je realita skrytá za dlouhými licenčními ujednáními, která často přehlížíme?

Nakonec nahlédneme pod pokličku nové ambiciózní střílečky Marathon od Bungie. Má šanci uspět v nelítostně přeplněném rybníku online her, nebo ji čeká osud nedávných nákladných neúspěchů? Je toho hodně, tak jdeme na to!

  • 🎮 Šůhei Jošida kritizuje Switch 2: Nintendo podle něj ztrácí vlastní identitu
  • 📉 Mikrotransakce definují příjmy z PC her, konzolový trh čeká na oživení
  • 💰 Sony zvyšuje cenu digitální verze PS5 v Evropě a Oceánii kvůli ekonomickým tlakům
  • ⚖️ Ubisoft čelí žalobě kvůli vypnutí The Crew a otázce vlastnictví her
  • 🔫 Bungie představuje Marathon: PvPvE extraction střílečku s datem vydání a alpha testem

Read more

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Zdravím vás u dalšího vydání Herních vláken! Číslo 52 přináší pořádnou nálož z herního světa, kde se to hemží velkými oznámeními, potenciálními hrozbami i technologickými experimenty, nad kterými zůstává rozum stát. Hlavní hvězdou je bezesporu dlouho očekávaný Nintendo Switch 2 – konečně známe datum vydání i českou cenu. Jak už to

lock-1 By Adam Homola
TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

V záplavě masivních AAA titulů, které se předhánějí v rozpočtech a velikosti světů, je snadné přehlédnout menší, ale často o to zajímavější projekty. Právě těmto „AA“ hrám, které balancují na hraně velkých ambicí a omezenějších zdrojů, věnujeme tentokrát větší pozornost. Jsou totiž důkazem, že skvělý zážitek nemusí nutně stát stovky

lock-1 By Adam Homola
Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nedávná prezentace Nintendo Direct z minulého týdne, měla fanouškům přinést pohled na budoucnost Switche. Ačkoliv Nintendo ukázalo, že pro původní konzoli má stále připravenou řadu her, celkový dojem z Directu byl za mě spíš rozpačitý. V kontextu očekávání blížícího se Switche 2 působila většina oznámení poněkud nevýrazně a bez potřebné

lock-1 By Adam Homola