Mikrotransakce vládnou, Jošida kritizuje Switch 2, Sony zdražuje a Ubisoft připomíná, že hry nevlastníte

Vítejte u dalšího vydání Herních vláken! Herní svět se neustále mění a tento týden přinášíme pohled na několik klíčových debat, které rezonují napříč platformami i žánry. Od strategických rozhodnutí hardwarových gigantů jako Sony, přes ekonomické trendy dominující PC i konzolím, až po právní bitvy o samotnou podstatu vlastnictví her a očekávání spojená s novými velkými tituly od veteránů jako Bungie.
Ponoříme se do kritiky, kterou na adresu Nintenda a jeho chystaného Switche 2 vyslovil bývalý šéf PlayStation Šůhei Jošida – ztrácí snad Nintendo svou pověstnou inovativní jiskru zaměřením na výkon? Nebo je evoluce fenomenálně úspěšného konceptu logickým krokem, jak ve svém komentáři argumentuju zase já?
Prozkoumáme také neúprosná čísla ukazující, jak mikrotransakce definují příjmy na PC a proč konzolový trh s nadějí vyhlíží oživení. A co zdražení digitální verze PlayStation 5 v našich končinách – jsou na vině jen ekonomické tlaky, nebo jde o promyšlenější strategii Sony?
Zásadní otázky o digitálním věku vyvolává i právní spor mezi Ubisoftem a hráči kvůli vypnutí The Crew. Co vlastně znamená „vlastnit“ digitální hru v roce 2025 a jaká je realita skrytá za dlouhými licenčními ujednáními, která často přehlížíme?
Nakonec nahlédneme pod pokličku nové ambiciózní střílečky Marathon od Bungie. Má šanci uspět v nelítostně přeplněném rybníku online her, nebo ji čeká osud nedávných nákladných neúspěchů? Je toho hodně, tak jdeme na to!
- 🎮 Šůhei Jošida kritizuje Switch 2: Nintendo podle něj ztrácí vlastní identitu
- 📉 Mikrotransakce definují příjmy z PC her, konzolový trh čeká na oživení
- 💰 Sony zvyšuje cenu digitální verze PS5 v Evropě a Oceánii kvůli ekonomickým tlakům
- ⚖️ Ubisoft čelí žalobě kvůli vypnutí The Crew a otázce vlastnictví her
- 🔫 Bungie představuje Marathon: PvPvE extraction střílečku s datem vydání a alpha testem