Nudnou „E3“ zachránil Microsoft, PC Gaming Show udělala víc škody než užitku

Nudnou „E3“ zachránil Microsoft, PC Gaming Show udělala víc škody než užitku
Star Wars: Outlaws

Letošní „E3“ byla nuda. A lepší to nebude. Ano, hned na úvod musím smeknout klobouk před Microsoftem. Nebýt jeho, a do jisté míry hezkého, byť předvídatelného Ubisoftu, byla by to vysloveně tragédie. Jenže on ani Microsoft nezvládl všechno udržet pod pokličkou a hromada věcí mu utekla. Mohl bych tu jít titul po titulu a rozebírat každičký detail, ale nemusím snad opakovat, že třeba o Indym víme už dlouho a teď jsme viděli „jen“ zase další trailer. A navíc jsme nedostali ani datum vydání.

Fascinující je, že datum vydání nemá ani Avowed, nebo datadisk pro Starfield. A všechny tři hry mají vyjít letos, tedy do několika málo měsíců. Mimochodem, za připomenutí stojí, že ani teď, po „E3“, pořád nemá datum vydání ani letošní Kingdom Come: Deliverance 2. Všichni vyčkávají jen na to, kdo mrkne dřív, aby pak následovaly velké manévry? Co když se ale třeba zase objeví něco nečekaného, s čím nikdo nepočítal a nadchne se do toho půlka internetu? Něco jako třeba Helldivers 2, Palworld, Manor Lords, nebo Enshrouded. On ten Concord zatím sice nevypadá kdovíjak skvěle, ale co když vybouchne podobně jako třeba právě Helldivers 2, Apex Legends, nebo Ovewatch...

Letošní rok je tak sice slabší na AAA hry, ale ty střední tituly, menší kousky a live service (XDefiant rostl ze začátku rychleji než Apex Legends…) to dohání. A na to si budeme muset zvyknout – než bude hry z velké části generovat umělá inteligence, bude AAA titulů rok od roku méně. Logicky tak dostanou víc prostoru menší a střední kousky, které nebudou tak nákladné na výrobu a budou mít mnohem větší potenciál pro dlouhodobé příjmy.

No nic, pojďme si ve stručnosti prosvištět a okomentovat ty nejdůležitější události posledního týdne:

🥇 Microsoft letošní „E3“ vyhrál

🥈 Ubisoft remizoval

🥱 Summer Game Fest byla nuda

👎 PC Gaming Show byla katastrofa

🍏 Apple se sice s hrami nepřetrhne, ale dělá pro ně víc, než by musel

Read more

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Zdravím vás u dalšího vydání Herních vláken! Číslo 52 přináší pořádnou nálož z herního světa, kde se to hemží velkými oznámeními, potenciálními hrozbami i technologickými experimenty, nad kterými zůstává rozum stát. Hlavní hvězdou je bezesporu dlouho očekávaný Nintendo Switch 2 – konečně známe datum vydání i českou cenu. Jak už to

lock-1 By Adam Homola
TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

V záplavě masivních AAA titulů, které se předhánějí v rozpočtech a velikosti světů, je snadné přehlédnout menší, ale často o to zajímavější projekty. Právě těmto „AA“ hrám, které balancují na hraně velkých ambicí a omezenějších zdrojů, věnujeme tentokrát větší pozornost. Jsou totiž důkazem, že skvělý zážitek nemusí nutně stát stovky

lock-1 By Adam Homola
Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nedávná prezentace Nintendo Direct z minulého týdne, měla fanouškům přinést pohled na budoucnost Switche. Ačkoliv Nintendo ukázalo, že pro původní konzoli má stále připravenou řadu her, celkový dojem z Directu byl za mě spíš rozpačitý. V kontextu očekávání blížícího se Switche 2 působila většina oznámení poněkud nevýrazně a bez potřebné

lock-1 By Adam Homola