Tichá AI, hlasití hráči Apexu a BioShock bez peněz

Tichá AI, hlasití hráči Apexu a BioShock bez peněz
BioShock

A zase ta AI. Letos se bez ní ve zprávách asi neobejdeme a pořád se budeme podivovat nad tím, kdo ji na co používá. A já se těším, až tahle fáze bude dávno za námi a využívání AI bude naprosto a zcela nezajímavá, nudná věc. Třeba tak nudná, jako využívání různých middlewarů a interních programovacích softwarů – k těm už totiž „běžný hráč“ nedohlédne, toho už nezajímají. Jaký engine která hra používá se do médií ještě tu a tam dostane, ale všechno ostatní? To už ne.

Já jsem třeba při přípravě tohoto vydání Herních vláken použil pro vygenerování jednoho ilustračního obrázku a normálně bych vůbec necítil potřebu něco takového uvádět, protože proč? Přišel tím někdo o práci? Rozhodně ne, zatím nemám takový rozpočet, abych mohl zadávat práci ilustrátorům, a tak jsem si pomohl skrze Dall-e. Je to zajímavá informace? Podle mě není, stejně jako je mně osobně relativně jedno, na co všechno používají která herní studia AI. Respektive, z pohledu hráče je mi to dokonale jedno, nicméně z pohledu mého technologického optimisty, kterým odjakživa jsem, bych to rád věděl…

Každopádně pojďme už na dnešní Herní vlákna plná zajímavých věcí!

🖼️ Activision Blizzard osočen ze zatajování využívání umělé inteligence

💰 V Respawnu se zalekli reakce hráčů a otáčí kormidlem zpátky

🎭 Stávka herních umělců je tady, jedním z klíčových důvodů je AI

📉 O PC betu Concordu byl minimální zájem, o Marvel Rivals výrazně větší

🎬 Filmový BioShock se pořád chystá, bude mít ale podstatně menší rozpočet

Read more

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Zdravím vás u dalšího vydání Herních vláken! Číslo 52 přináší pořádnou nálož z herního světa, kde se to hemží velkými oznámeními, potenciálními hrozbami i technologickými experimenty, nad kterými zůstává rozum stát. Hlavní hvězdou je bezesporu dlouho očekávaný Nintendo Switch 2 – konečně známe datum vydání i českou cenu. Jak už to

lock-1 By Adam Homola
TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

V záplavě masivních AAA titulů, které se předhánějí v rozpočtech a velikosti světů, je snadné přehlédnout menší, ale často o to zajímavější projekty. Právě těmto „AA“ hrám, které balancují na hraně velkých ambicí a omezenějších zdrojů, věnujeme tentokrát větší pozornost. Jsou totiž důkazem, že skvělý zážitek nemusí nutně stát stovky

lock-1 By Adam Homola
Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nedávná prezentace Nintendo Direct z minulého týdne, měla fanouškům přinést pohled na budoucnost Switche. Ačkoliv Nintendo ukázalo, že pro původní konzoli má stále připravenou řadu her, celkový dojem z Directu byl za mě spíš rozpačitý. V kontextu očekávání blížícího se Switche 2 působila většina oznámení poněkud nevýrazně a bez potřebné

lock-1 By Adam Homola