Ubisoft se připravuje na prodej, Marvel Rivals září a Sony má potenciálně zásadní patent

Ubisoft se připravuje na prodej, Marvel Rivals září a Sony má potenciálně zásadní patent
Marvel Rivals

První standardní středeční Herní vlákna letošního roku jsou tady! V uplynulých týdnech jsem, vzhledem k faktu převážného vypnutí herního průmyslu, raději rekapituloval loňský herní rok. Pokud vám souhry toho nejdůležitějšího a nejzajímavějšího utekly a chcete mít přehled o tom, co se v roce 2024 v herním průmyslu dělo, najdete oba články tady:

Rekapitulace první poloviny roku 2024

Rekapitulace druhé poloviny roku 2024

A když už jsme u toho ohlížení se, jen pro jistotu připomínám, že jsem ke konci loňského roku ke středečnímu newsletteru přidal i páteční. Herní vlákna teď chodí tedy 2x týdně a zatímco středeční vydání odpovídá na otázku „Co se děje?“, páteční odpovídá na otázku „Co si zahrát?“ Herní vlákna pak ještě během roku 2025 rozšířím o třetí newsletter a tím je budu považovat za „hotové“ – zmizí nálepka předběžného přístupu.

Ale ještě na chvilku ke zmíněnému pátečnímu vydání newsletteru, tedy TGIF, aneb co si zahrát. Musím se přiznat, že vymýšlet a tvořit TGIF mě baví zatím zdaleka nejvíc. U focení ve hrách jsem se fakt vyblbnul, minulé krátké hry jsem si užil a vypíchnul bych určitě i roguelike vs roguelite. TGIF je pecka, reakce na něj jsou taky pozitivní, a tak se můžete těšit na hromu dalších tematických doporučení her. Občas bude ale páteční vydání Herních vláken třeba „jen“ trochu delším review roundupem s dodatečnými tipy, zatímco jindy může jít o relativně dlouhé téma.

V plánu mám mimochodem také mnohem víc článků nad rámec předplatného. Všechny bezplatné články najdete tady a myslím že už teď můžu s klidem slíbit, že jich tam letos přibude mnohem víc než loni. Nápadů mám dlouhodobě víc než času!

S volně dostupnými články mimochodem souvisí i blížící se bezplatná verze Herních vláken. Ta byla v plánu od prvopočátku, ale říkal jsem si, že ji udělám až po spuštění „plné verze“ Herních vláken. Tedy až po přidání onoho třetího newsletteru. Jenže ten dorazí nejspíš až někdy v druhé polovině letošního roku, zatímco nápadů na všechny možné bezplatné články a komentáře mám už teď. Trochu jsem tak zakouzlil s roadmapou (kterou mám detailně naplánovanou na dalších pět let!) a bezplatný tier jsem si posunul na letošní rok.

Bezplatná verze Herních vláken bude vycházet maximálně jednou za dva týdny a vedle volně dostupných článků v ní budou i ony občasné ukázky placených středečních/pátečních vydání, ostatně tak, jak jsem je loni občas zpřístupňoval zadarmo. Jednoduše se tím všechny „bezplatné aktivity“ hezky zastřeší.

Ale už dost provozních věcí, jdeme na to!

  • 📱 Google chystá inovativního AI pomocníka pro asi libovolnou hru
  • 💼 Ubisoft odložil Assassin’s Creed Shadows už podruhé, až na březen
  • 🤝 Ubisoft se připravuje na potenciálně nevyhnutelný prodej
  • 📷 Sony má patent na prediktivní zlepšení odezvy tlačítek
  • 🚀 Marvel Rivals mají raketový start, ale propad je téměř nevyhnutelný

Read more

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Switch 2 dorazí v červnu, americká cla jsou hrozbou a Microsoft vydal příšernou AI verzi Quake 2

Zdravím vás u dalšího vydání Herních vláken! Číslo 52 přináší pořádnou nálož z herního světa, kde se to hemží velkými oznámeními, potenciálními hrozbami i technologickými experimenty, nad kterými zůstává rozum stát. Hlavní hvězdou je bezesporu dlouho očekávaný Nintendo Switch 2 – konečně známe datum vydání i českou cenu. Jak už to

lock-1 By Adam Homola
TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

TGIF: South of Midnight, Croc: Legend of the Gobbos a AA hry, které herní průmysl tolik potřebuje

V záplavě masivních AAA titulů, které se předhánějí v rozpočtech a velikosti světů, je snadné přehlédnout menší, ale často o to zajímavější projekty. Právě těmto „AA“ hrám, které balancují na hraně velkých ambicí a omezenějších zdrojů, věnujeme tentokrát větší pozornost. Jsou totiž důkazem, že skvělý zážitek nemusí nutně stát stovky

lock-1 By Adam Homola
Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nintendo mdlé i odvážné, rozdělený bezejmenný Ubisoft a možný nový StarCraft

Nedávná prezentace Nintendo Direct z minulého týdne, měla fanouškům přinést pohled na budoucnost Switche. Ačkoliv Nintendo ukázalo, že pro původní konzoli má stále připravenou řadu her, celkový dojem z Directu byl za mě spíš rozpačitý. V kontextu očekávání blížícího se Switche 2 působila většina oznámení poněkud nevýrazně a bez potřebné

lock-1 By Adam Homola